Quotes ♥

"If we really want to love, we must learn how to forgive" - Mother Teresa
"Not all of us can do great things. But we can do small things with great love."'- Mother Teresa
"You will never be happy if you continue to search for what happiness consists of" - Albert Camus
"The best way to destroy and enemy is to make him a friend" - Abraham Lincoln
"Being nice to someone you dislike doesn't mean you're a fake. It means that you're mature enough to tolerant your dislike towards them" - Book of Quote

Friday, October 9, 2009

偶然

偶然中我去到了一个朋友的Blog…


她是我曾经的一个好朋友…


曾让我因为她的举止而流泪…曾经我们很要好…


我们之间谈不上是什么知己还是姐妹,就只是淡淡的友谊…


她的部落格,让我想起了有一个人曾跟我说过的话…


她曾经跟我告诉过我,每个人的身上背负着一个或以上的名字…


除了自己的名字/名誉,我们也背负着家庭或是其他组织的名誉…


一个人的所作所为,不仅影响自己,而是影响了所有在你身边的人…


她给我举了个例子:


问:如果你看到某学校的学生抽烟,第一个给你的印象是什么?


答:这是某某学校的学生在抽烟…


有些人,在做有些事情的时候,往往只想到单方面…


这是个很普遍的忽略,但也是很严重的忽略…


No comments:

Post a Comment